Thursday, February 5, 2009

* kenangan TERINDAH *

Saya singgah blog kawan saya,,dia menceritakan kenangan manis nya sewaktu bekerja.mcm syok gak..so saya pon cam nk share ngn korang suma experience saya.hurmm..saya juga pernah bekerja.tapi saya xbanyak pekerjaan yg saya lakukan.hanya 2.okey la kan.btw,,masa diploma dulu saya xder internship,so mmg ZERO la bab2 kerja2 ni.

okie,,1st pekerjaan yang saya lakukan adalah menjadi sales assistant kt butik kasut HUSH PUPPIES kt KLCC owkay..masa ni saya buat part-time.semester tu saya xder MARA so kne la kerja kan..ehehehe..xgah mana pon..penat berdiri jer.kat situ saya timba byk pengalaman.even juz 3months jerk. saya selesa bekerja ngn kak emy, kak ida, yang and melinda..dorang best except ERIC SEE supervisor kt c2.tolong lah!!!!selama kerja kat situ saya xpenah nk bercakap ngn dia unless betol2 saya xtahu pasal jenis2 kasut yg kadang2 customer mintak yg xder kt stor. hahh!!shit,,mmg benci gila,,saya selalu berdoa xdpt shift kerja sama dgn time dia. dia tu slalu MOODY xtentu pasal.ntah nape tah.mcm perempuan. 1st day kerja ok..nothing happen.tp dia tu slalu sgt perhatikan saya. 1st week mmg saya jadi mangsa.itu xkena,ini xkena.ader jer nak cari kesalahan saya.1st time kerja mmg la sengal ubi sket.tp nasib la saya ni jenis cpt pick-up n taw cmner nk susun stok n carik stok.so 2nd week dia still carik kesalahan saya tp malangnye tidak berjaya.hanya kunci mulut la u ERIC.hehe..even though dia cmtuh,,ngn dia gak la saya interview n tros dpt kerja tuh n pernah terjadi saya tiba2 periodpain n dia suruh saya amek half day jer.baek gak hati cina ni..heheh.mcm2 la kenangan kt kdai kasut ni;jumpa artis,cabut lari p kg baru,buke puase kt pantry, try suma kasut baru b4 jual kt customer n mcm2 lgi lah.tp malangnya,,tiada gmbr kenangan yg dpt saya rakamkn masa kerja kt klcc dulu.eh,,ada tapi gmbr tu kt melinda n xsempat saya amek b4 saya resign dgn alasan saya udah final year coz nk pay attention.hehe.misshh all of u!!

My 2nd experience plak saya kerja kat ofis. Teen Bizz Net kat wangsa maju.company film n animation. ni pulak kesahnyer afta grad. menganggur 3months afta abeh blaja,,tu yang paksa diri lepas jer grad mst kene kerja.puas la mengresumekn diri kt merata2.pegi interview 2-3kali.tp suma hampeh. dr storyboard artist, junior grafik design smpai la kerani kt law firm..saya terjebak masok dlm TBN ni plak sbb kwn2. 3kwn saya kt situ so without interview n ape,,automatically dpt kerja.juz shake hand ngn boss je. boss kt c2 ada dua,,mr GARY n mr YEO.gary ni omputeh.so tergeliat2 gak lah lidah if nk communicate ngn dia. kt cni saya belajar jadi golongan pro sket.maknenye saya kene proper dlm soal communication.pagi2 ada meeting ok.post saya kt situ bkn mendesign2 or animate2 tp join MARKETING..gila kan?jaoh gila dr bidang. kerja saya kene telefon org,fax n anta emel kt ntah sape2 around d world.nak jual product company ler.siyes membazir babe!!dgr citer skang gary tuh da cao tmpt laen.so project yg saya buat time tuh sia2 belaka.nasiblah hanya sebulan saje saya bekerja kerana dpt offer from UNISEL. rindu teringatkn hari2 naek bas kt stesyen lrt wangsa maju,beli nasik lemak kat dpn ofis n MASJID JAMEK n abg KURIER!!hehehe..neway saya nk share picture saya masa kerja kat situ.

p/s: pelik tapi benar. saya berhenti kedua2 kerja diatas disebabkn oleh pelajaran.hehehe..










** kenangan manis bersama dgn JAJA, EFFIEY, HANI & JENNIE **
time gmbr ni dirakam pada hari JUMAAT. juz pompuan jer tinggal kt ofis. time ni jakun sket pegang macbook. so,tgh xbuat ape2 tuh,kiteowng suwo si programmer, EFFIEY(berbaju oren) utk bukak macbook yg boss kasik pinjam kt dia.dan hasilnya,,TADAA..
update: dlm gmbr ini,hanya jaja dan jennie saja yang masih setia bekerja disana.
effiey skang di RTM, hani di Putrajaya(gvnment) n saya(student UNISEL). 

No comments: