Wednesday, September 30, 2009

* raya Oh raya *

semenjak 2 menjak ni saya semakin malas nk update blog. byk juga perkara yg berlaku, happy, suke, geram dan marah. mcm2 la.tapi saya xtahu nk bercerita mcm mana. Now still on mode raya tapi sudah kene masuk kelas & asgnmnts asgnmnts yang bertimbun2 tu..huhu..kene buat buku, 2d animation and packaging..buat dgn tenang. insyaallah semua berjalan lancar. dan jgn malas. even sekarang mmg tgh bermalas-malasan! 1st week raya, terhidang penuh satu meja dgn makanan2 yg sgt lazat. menu wajib: gulai daging kicap (makanan turun temurun keluarga Kayat), lontong,rendang ayam, ketupat, lemang. mmg teraser raya lah kalau nmpk benda2 mcmni. but saya xrasa sgt lah mood btol2 'raya'. xtahu la kenapa. mcm raya come & go, pastu back to normal. 1st-3rd raya, saya xberaya mana2 pon coz saudara-mara visit my house sbb my granny beraya ditaiping. agak meriah la sebab ahli2 keluarga balik. my bro n sis pon beraya dirumah, juz my bro in law je xberaya bersama coz time tu dia kat Hawaii. so maknenye, raya tu mcm kenduri la, even saya xberapa nk menolong sgt bab2 memasak, tapi time raya semacam ini, standby lah jari-jemari dan tgn yg montok&gemok ni jadi makin kembang dan kasar akibat mencuci pingan-mangkuk. xkesah lah pasal tu sbb saya da set pon dlm kepala hotak,,kakitangan xberapa ramai dan berapa kuat,so saya yg muda ni kene la beraksi.=p but, the best part is tanpa kemana-mana ka-ching saya makin bertambah jika dibandingkan dgn tahun2 lepas. hihihi. merasa kejap lah tebal skit duet dlm wallet tu. ha-ha. raya ke-5 saya dah packing barang follow my sis balik putrajaya. rasa mcm kejap je beraya kat taiping tapi kalau tunggu, saya balik ke shah alam jalan kaki lah sebab tiket bas semua sold out. nak xnak balik dgn my sis. Plus raya ke-6 my bro in law da balik msia. hehe sempat juga la amek gift dr hawaii b4 saya shoot to KL malam tu jugak. ;p thanx abg shah for d luvly 9west wallet tu. then on the weekend start la pulak activity2 merapu. on saturday jelajah 3shopping complex with qila n hazwan. so saddddddd, ape yg kite hajati xdapat n buat penat je!!. well its ok than. now i've already buy sumthing tru on9!!! bwekk xheran if xdapat pon.!!padahal dlm hati hanya tuhan yang tahu. betul kata org, everythng happen got their reason n ada hikmah disebalik tuh. if i buy that thing, i've only got 1 thing,,but now i already got 3thngs. =)) thanx hazwan n killa layankan saya. untung ada kawan. kalau xder kawan sure sunyi n saya jadi makin loser! huhu. the next day nyer pulak, roger2 kwn yg lain, nak pegi beraya,.. fuhh mmg sakan betol. 1 whole day ok! from kl to klang then heading to rawang then go back to wangsa maju then baru balik rumah kat shah alam..mmg penat gila la kann..esoknye dah start kelas. damn! bangun pagi pon lambat.....hahaha tu la drama swasta saya sepanjang 1st week syawal 1430H. bawah ni gmbr2 yg sempat disnap-snap.







SELAMAT HARI RAYA !!!!!!!

2 comments:

Lady Y said...

canteknya baju raya nad :)

Nadia Rahman said...

bkn baju raya la dear....yg hitam tu bukan,,but d green one...ahakss.. =D